Wie goed is in lezen en taal, komt verder in de wereld. Daarom is het belangrijk dat alle leerlingen en studenten, van jong tot oud, met plezier leren lezen en vaardig worden in het gebruik van media. Op veel schoollocaties ondersteunt de Bibliotheek op school leerlingen en studenten in hun taalontwikkeling. De Bibliotheek op school zorgt op alle onderwijsniveaus voor experts in lezen en media op school, een goed leesklimaat en een actueel en inspirerend boekenaanbod.

Ontdek de Bibliotheek op school per onderwijsniveau

Waarom de Bibliotheek op school?

Het leesonderwijs staat onder druk. De motivatie, woordenschat en mediakennis van leerlingen en studenten moet beter. De Bibliotheek op school biedt een aanpak voor effectief leesonderwijs en informatievaardigheden. Met kenners op het gebied van media en lezen, een actueel en divers lees- en media-aanbod zorgt de Bibliotheek op school dat kinderen en jongeren betere lezers worden. De bewezen aanpak van de Bibliotheek op school is gebaseerd op een aantal pijlers.

Werk je in het onderwijs?

Werk je in de Bibliotheek?